Jumaat, 8 Mei 2015

Beralih umur!

Assalamualaikum 


Alhamdulillah i am 50 today! Besarnya nombor itu.. Macam ada rasa takut nak menghadapinya. Macam rasa dah tua sangat. Masa muda2 dulu rasa macam dah tua sangat orang berumur 50 ni. Tapi bila sendiri yg melalui nya rasa macam biasa aje..

Cuma..

Cuma..

Badan cepat penat.. Tambah2 baru lepas kena denggi sebulan lepas ( sangat menyeksa kerana tatkala itu suami dan 3 anak sedang bercuti jauh di down under, nasib baik anak sulong balik dr Bandung temankan mak dia)

Lutut kadangkala buat ragam macam sakit semacam tp selalu ignore je.

Mata tiba2 berkabus tak pasal2 bila banyak menjahit atau membaca.

Pinggang adakalanya rasa terpeliot bila duduk bersila lama2 terutamanya ketika sedang mendengar ceramah kat surau ( tengok tv ok pulak huhu)

Tu serba sedikitlah yg dah nak expire ..

Tapi ..

Maklang bersyukur dengan ketentuan Allah dengan segala apa yang ada.. Mungkin poket tak berisi macam dulu tapi Allah penuhkan nikmatNya lain dalam diri maklang. Alhamdulillah sekarang punya masa yang lebih banyak untuk Maya dan Hakim di rumah. Juga untuk Along yg jauh dan Angah di Melaka.

Juga Allah berikan nikmat masa untuk mendalami ilmuNya pada bila2 masa dan
Allah juga beri maklang masa untuk meneruskan hobi maklang dan dgn itu dapat menjana ekonomi maklang dan keluarga , serba sedikit..

Alhamdulillah, tak terkira banyaknya nikmat Allah buat maklang sekeluarga dan maklang berdoa moga segalanya akan bertambah baik dengan bertambahnya usia maklang..


Doakan kesejahteraan dan kebahagian buat kami sekeluarga.. Terimakaseh!

Coretan pendek dari Bali..



P.s InsyaALLAH besok ke lusa sambung cerita cuti lagi;)

15 ulasan:

  1. Selamat Hari Lahir MakLang! Semoga dengan bertambahnya umur setahun lagi akan mendekatkan lagi diri kita ke Hadrat Allah SWT, diKurniakan kesihatan yang baik, Rezeki yang melimpah ruah, keluarga yang bahagia dan Semoga Semua Urusan diPermudahkan oleh Allah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terimakasih azzah singgah teratak maklang. Juga atas ucapan dan doa

      Padam
  2. happy belated bday mak lang ;)
    saya pun dulu masa umur belasan, rasa kalau umur 30an dah tua sangat
    tp sekarang dah 36, rasa cam , eh muda lagi
    wawawawa...

    moga Allah memberkati maklang n family

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tp maklang mmg rasa dah tua sangat.. Tp berangan cam muda lagi hehe

      Padam
  3. Happy Birthday maklang.. may Allah shower you with all the blessing

    BalasPadam
  4. Selamat hari lahir, Maklang!

    BalasPadam
  5. Selamat hari lahir, Maklang!

    BalasPadam
  6. Happy birthday Mak Lang....awet muda je nampak!!

    I love to see the happiness on your face. Always. Sebagai motivasi saya...

    BalasPadam
  7. Happy birthday maklang ...semoga dipanjangkan usia murah rezeki...beroleh kesihatan yg baik dam berada dlm rahmatNYA selalu..

    Jangan le ckp dah tua...nanti akak rasa mcm dah lagiiii tua...hehehhe

    BalasPadam
  8. Happy birthday MakLang ...memang pasangan awet muda...best wishes always.

    BalasPadam
  9. Happy birthday mak lang. Jaga diri baik2

    BalasPadam
  10. Sanah Helwah Maklang!! Semoga akak sentiasa dirahmati Allah...

    BalasPadam
  11. Happy belated birthday mak lang

    BalasPadam
  12. Happy belated birthday mak lang

    BalasPadam