Sabtu, 5 Mac 2016

Masak2 n makan2

Assalamualaikum


Sejak 2 menjak seme nak diet. Alhamdulillah berat Hakim dah turun 7kg sejak 3 minggu yg lepas. Berlari petang2, diet, angkat dumbbell. Alhamdulillah 


Maklang pun dah mula diet sejak seminggu. Tiba2 gula mencanak naik. Huhu! Pergi cek darah. No good. Dr kasi ubat diabetes low dose! Sungguh takut dengan penyakit keturunan ini.. Huhu.. Apakandaya.. Allah hendak kita jaga pemakanan tp tak jaga. Tapi tak pe.. Maklang dah Hakim serta Angah kat Kl nak diet juga. 


Nak makan nasi lemak, nasi dagang, nasi kerabu macam payah je nak kontrol. So, makan omputih lah..
 Tuna with sedikiiit mayo, bwg chopped, grated carrot, cili padi dan perahan limau

Salad, grated carrot, chick pea dan tomato wedges

Omellette with carrot, capsicum, tomato. But I tak suka. Made myself a konon2 sunny side up tapi terkogheh:)

Ni pun I tak suka.. Tapi buat utk org yang makan lah

Dan roti wholewheat


Dah kenyang .. Golek2 je.. REHAT kena lebih sebab belum baik2 batuk yg hinggap dah lebih sebulan ni.. REHAT lah saya... Jangan rehat terusss sudah.


Kol 11 tadi , penat dah rehat. Ke dapur lah.. Masak lah yg ni. Nnt sup sayur bbk yg buatkan.. 

 

So dah abis masak, dah abis rehat.. Jom lah menyulam.. Nanti kot orang marah sebab dia nak rabu ini. Tapi I malas.. Huhu


Sekian maklang merepek setelah berbulan tenggelam;)


Sambil2 dengar Abah ngan Maya dok pilih nak belajar apa nanti lepas SPM.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan